salam ukhwah (=

TANDA2 KUBRA KIAMAT

1. MATAHARI TERBIT DARI ARAH BARAT
Terbitnya matahari dari arah barat dan keluarnya binatang yang pandai bercakap. Kini matahari terbit dari sebelah barat dan tenggelam di sebelah timur pula.

2. MUNCULNYA IMAM AL-MAHDI
Beliau adalah keturunan Rasulullah s.a.w. Namanya Muhammad bin Abdullah atau Ahmad bin Abdullah. Akhlaknya dan budi pekertinya menyerupai akhlak Rasulullah. Demikian juga bentuk leher , dahinya, dan mancung hidungnya. Beliau memerintah dunia ini dengan adil dan saksama, menghapuskan segala kezaliman penganiyaan. Beliau mengembalikan syariat Islam, menegakkan sunnah Rasulullah, agama Islam akan tegak semula di muka bumi ini. Kedudukan beliau amat berkuasa dan kuat, suasana aman dan damai, adil dan bahagia, harta kekayaan negra dibahagikan sama rata di seluruh negara. Beliau bersama-sama Nabi Allah Isa a.s. akhirnya berjaya membunuh Dajjal. Beliau berada di bumi memerintah dunia selama 7 tahun.

3. KELUARNYA AL-MASIH DAJJAL
Al-Masih Dajjal ertinya ahli dusta dan penipu besar. Dajjal menyembunyikan dan mengubah perkara2 yang benar dgn perkataan dustanya atau perbuatan sihirnya.

4. TURUNNYA NABI ALLAH ISA ALAIHISSALAM
Ketika itu Dajjal bermaharajalela. Nabi Isa telah membunuh dajjal tersebut dan menjadi hakim (raja) yang adil dan jujur memerintah dunia ini. Beliaulah yang akan memusnahkan salib org Kristian dan membunuh babi2.

5. KELUARNYA BANGSA YAJUJ DAN MA'JUJ
Kaum ini pernah muncul pada zaman Raja Zulkarnain tetapi dipenjarakan oleh baginda dengan tembok besi yang tebal dan tinggi. Di dalam dinding tembok itulah mereka terkurung. Apabila hampir hari kiamat, tembok itu akan roboh, lalu kedua-dua kaum itu akan merosakkan dunia.

6. TIMBUL ASAP SELURUH BUMI
Setelah Yajuj dan Ma'juj mati lalu timbul pula asap di seluruh bumi ini. Asap ini mengenai orang mukmin lalu mereka semacam terkena penyakit selsema. Tetapi jika terkena orang kafir dia akan menjadi mabuk terhoyong-hayang dan asap itu akan keluar dari hidungnya, matanya, telinganya dan duburnya.

7. ROSAKNYA KAABAH BAITULLAH
Ia dirosakkan oleh sekumpulan bangsa Habsyi. Lalu diikuti oleh kawannya mencungkil batu2 Kaabah dan dibuangnya ke dalam laut.

8. HILANGNYA TULISAN AL-QURAN
Hilangnya tulisan al-Quran dari mashaf dan daripada hati umat Islam. Erti ayat suci al-Quran sudah hilang tulisannya dan hilang dari ingtan org Islam.

9. PENGHUNI DUNIA TIADA LAGI YANG BERIMAN
Pada masa itu semua org yang ada ialah kafir. Selama dunia masih didiami oleh orang yang beriman, selagi di dunia masih ada lagi orang yang menyebut nama Allah, maka selagi itulah dunia ini masih belum kiamat.